موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

دوربین های مداربسته چطور باعث افزایش سطح امنیت می شوند؟

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > دوربین های مداربسته چطور باعث افزایش سطح امنیت می شوند؟
دوربین مداربسته برای امنیت

دوربین های مداربسته چطور باعث افزایش سطح امنیت می شوند؟

سیستم های دوربین مداربسته چطور باعث افزایش سطح امنیت می شوند؟

دوربین های مداربسته در سیستم های امنیتی طی دهه اخیر پیشرفت های زیادی داشته اند؛ نه تنها در قابلیت های خود این سیستم ها بلکه پیشرفت قابل توجهی در ارتباط با سایر تکنولوژی های امنیتی داشتند. سه دلیل اصلی برای استفاده از سیستم های مداربسته وجود داره که متخصصان اینطور بیان می‌کنند: به عنوان یک عامل بازدارنده، برای اهداف قانونی و به عنوان یک مانع.

اساسا سیستم های حفاظتی دوربین مداربسته بازدارنده های خوب و مناسبی هستند. این باور که کسی داره شما رو نگاه می کنه یا کارهاتون رو زیر نظر داره دیگه، برای مردم قدیم کافی بود که دست از پا خطا نکنند! اما واقعیت اینه که امروزه سیستم های دوربین مداربسته باید این نقش رو ایفا کنند و مسئولیت بازدارندگی رو به دوش بکشند. با انتخاب بهترین محل نصب دوربین مداربسته میزان اثربخشی این سیستم ها رو به حداکثر برسونید. به ویژه برای ورود غیرقانونی یا جرائم خشونت آمیز تاثیر به سزایی دارند.

 

تحول استفاده از سیستم های حفاظتی دوربین مداربسته

از آنجا که تکنولوژی های ضبط و ذخیره سازی و نرم افزاری مانند آنالیز ویدیویی کارآمدتر شده اند، سیستم های نظارتی دوربین مداربسته به یک ابزار قانونی و دادگاهی تبدیل شده. یعنی همه به دنبال جمع آوری مدرک بعد از وقوع یک رویداد هستند. اما از آنجا که سیستم های نظارتی دوربین مداربسته با دستگاه های نظارتی، سیستم های اعلام خطر و کنترل دسترسی راحت تر می شوند، استفاده از دوربین های مداربسته در حال افزایش است. باعث کمک به پرسنل امنیتی برای شناسایی و متوقف کردن حفره های امنیتی، قبل یا پس از حادثه می شود.

 

پرکابردترین تکنولوژی های دوربین مداربسته

الگوریتم های ویدیوئی هوشمند مانند تشخیص حرکت های پیچیده میتواند الگوی راه رفتن غیرعادی را شناسایی کند و توجه را به دیدن بخش خاصی از ویدیو جلب می کند. الگورتیم های تشخیص شی می توانند شخصی را که بی حرکت ایستاده است، یا حتی یک کیف یا چیز مشکوک دیگری که در جایی باقی مانده است، شناسایی کند. و باز می تواند به مسئول مانیتورینگ برای انجام اقدامات مناسب هشدار دهد.

پیشرفته ترین الگوریتم هوشمند ویدیو، شناخت چهره است که اگه خاطرتون باشه در قسمت تشخیص چهره در دوربین مداربسته بیشتر توضیح دادیم. اگرچه بیشتر کارشناسان اتفاق نظر دارند که استفاده این تکنولوژی به عنوان ابزاری کارامد در بخش خصوصی کم است و هنوز راه طولانی در پیش دارد.

به طور سنتی، الگورتیم های ویدیویی هوشمند، اجزای یک سیستم کامپیوتری در اتاق امنیتی هستند که در آن ویدیوهای ضبط شده توسط مجموعه ای از دوربین های مداربسته تغذیه می شود. اما به طور کلی تولید کنندگان در حال ساختن دوربینی هستند که می تواند الگورتیم فیلم هوشمند را درست در داخل دوربین پردازش کند.

تکنولوژی دیگری که در دوربین های مداربسته وجود دارد WDR است. دامنه گسترده پویا یعنی وقتی میزان نور بیش از حد مجاز یا کمتر از آن شود، دوربین توانایی تشخیص جزئیات رو خواهد داشت. دوربین های سنتی و قدیمی این قابلیت را نداشتند. درباره دوربین های مداربسته با قابلیت WDR هم مطالب خوبی نوشتیم که می تونید استفاده کنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش