موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

تشخیص چهره در دوربین مداربسته

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > تشخیص چهره در دوربین مداربسته
دوربین تشخیص چهره

تشخیص چهره در دوربین مداربسته

تشخیص چهره در دوربین مداربسته

نسل تقریبا جدید دوربین های هوشمند هایک ویژن یکی از بهترین تکنولوژی هایی که در زمینه سیستم مداربسته معرفی شده. دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن بدون شک از جمله بهترین نوآوری ها در میان دوربین های سری اسمارت هستند. امروزه اکثر سازمان ها و ارگان ها به دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره روی آورده اند. این دسته از دوربین های مداربسته در شناسایی و تشخیص چهره اشخاصی که وارد مجموعه ای می شوند بسیار کاربردی هستند و با دوربین پلاک خوان متفاوت هستند . با استفاده از قابلیت های موجود در دوربین های اسمارت همچنین می توان موارد زیر را نیز بهبود بخشید:

  • کارایی اپراتورهای اتاق کنترل
  • سیستم های آلارم خودکار در سیستم های نظارتی
  • دستورات ارسالی به دوربین های PTZ جهت زوم کردن بر روی سوژه های مختلف و …

تشخیص چهره (Face Detection) چیست و چگونه عمل میکند؟

به دلیل وجود قابلیت های پردازش تصویری (VCA (Video Content Analytics در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن این دوربین ها توانایی تشخیص چهره افراد را دارند و می توانند با استفاده از الگوریتم های تعریف شده خاص چهره افراد را در زوایای مختلف تشخیص دهند. عملکرد این الگوریتم ها بر اساس اجزای صورت همچون چشم ها، ابروها، بینی، خطوط صورت و … است. منظور از زوایای مختلف تشخیص چهره از روبرو یا نیم رخ است که این امر به نرم افزار دوربین مدار بسته بستگی دارد. ولی معمولا تا زاویه های ۴۵ درجه از روبرو را تشخیص می دهند. بعد از عملیات تشخیص نوبت به ثبت و پردازش تصویر می رسد بدین ترتیب که از چهره فرد یا افراد مورد نظر عکس گرفته و در بایگانی دستگاه ضبط یا سرور ذخیره می شود و شما می توانید بدون آنکه نیاز به جستجو در فیلم ذخیره داشته باشید به تمام تصاویر به همراه سایر جزئیات اعم از تاریخ و ساعت ورود افراد دسترسی داشته باشید.

باید به این نکته توجه نمایید که میان قابلیت های Face Detection و Face Capture تفاوت هایی وجود دارد. قابلیت فیس کپچر تنها توانایی تشخیص صورت افراد را دارد و امکان تمییز چهره افراد مختلف در آن وجود ندارد. اما در Face Detection یا بهتر بگوییم شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. برای مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد، در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد. و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

تفاوت تشخیص چهره Face Detection و Face Capture دوربین مداربسته هایک ویژن

به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در حال حاضر این قابلیت تنها در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن وجود دارد. و هنوز این قابلیت در دوربین های TurboHd وجود ندارد.

 

مزایای تشخیص چهره یا Face Detection در دوربین مداربسته

  1. جمع آوری شواهد

اگر می خواهید از سیستم نظارتی خود برای جمع آوری شواهد استفاده کنید، دوربین های دوربین مدار بسته تشخیص چهره  هایک ویژن کمک زیادی به شما می کنند. اگر در دفتر کار خود اختلاف نظر و یا مشکلاتی دارید، بهتر است از این دوربین ها استفاده کنید تا بتوانید مدرک کافی برای مشاهده اتفاقاتی که رخ داده است داشته باشید.

  1. از وقوع جرم جلوگیری می کنند

همه انواع سیستم های نظارتی می توانند به جلوگیری از وقوع جرم و جنایت کمک کنند. اما دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن در این زمینه بسیار بهتر عمل می کنند. زیرا مجرمان از ترس آنکه چهره شان تشخیص داده شود ترسیده و کمتر مرتکب جرم می شوند.

  1. نظارت بهتر بر فعالیت ها و رخداد ها

فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارت خود با دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن ارتقا می دهید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشسته باشید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۴ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش