موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

قوانین نصب دوربین مداربسته

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > قوانین نصب دوربین مداربسته
قوانین نصب دوربین مداربسته

قوانین نصب دوربین مداربسته

قوانین نصب دوربین مداربسته

در پست های قبلی به نصب دوربین مداربسته در مدرسه، آسانسور و محل کار اشاره کردیم. در این بخش درباره قوانین نصب در مکانهای مختلف صحبت میکنیم. درست است که استفاده از سیستم های امنیتی در منازل و مراکز مختلف آرامش و امنیت را بیشتر کرده، اما قوانین نصب خاصی دارد که نباید ندید گرفت. چرا که ممکن است سبب بروز مشکلات زیادی شود. به این ترتیب قوانین نصب دوربین مداربسته را در مکان های مختلف بررسی می نماییم.

 

قوانین نصب در اماکن عمومی

درحال حاضر منع و محدودیت قانونی خاصی برای نصب دوربین های نظارتی در مکان های عمومی وجود ندارد. مانند نصب دوربین مداربسته در فروشگاه و سوپرمارکت. تنها با نصب اعلان «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد» کار تمام است. اما اگر این محل در اطراف مکان های حساسی چون پادگان ها، سفارتخانه هاو محیط های نظامی باشد، وضعیت فرق می کند.

 

قوانین نصب در داخل خانه

نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی ساختمان از نظر اخلاقی و قانونی زمانی مجاز است که همه اعضای خانواده از وجود دوربین مداربسته در خانه اطلاع داشته باشند. به افراد متفرقه و مهمانانی که به آن خانه می آیند نیز باید اطلاع رسانی شود تا آن ها بدانند که توسط دوربین مدار بسته، تحت نظارت قرار گرفته اند. به کارگیری دوربین مداربسته در فضاهای شخصی مثل حمام و سرویس بهداشتی اخلاقی نیست و جرم محسوب می‌شود.

 

قوانین نصب در مشاعات ساختمان

در مشاعات ساختمان های مسکونی مثل پارکینگ، حیاط هم تایید کتبی یکی از اعضای هیئت مدیره ساختمان الزامی است. نصب دوربین به صورت مخفی در همه جا حتی در منازل جرم محسوب می‌شود. به همین دلیل هنگام نصب دوربین باید اطلاع رسانی به صورت کتبی صورت گیرد که علاوه بر بازدارندگی از وقوع جرم، اطلاع از وجود دوربین مداربسته بر همگان مشخص باشد. برای نصب در محیط کار هم در حالت کلی کارفرما باید حقوق انسانی را در استفاده از دوربین رعایت کند؛ نظارت توسط دوربین مداربسته نباید برای کارمندان ایجاد مزاحمت کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به نصب سیستم های نظارتی در محیط کار مراجعه کنید.

 

علت نصب دوربین مداربسته

    • تحت پوشش قرار گرفتن محدوده توسط دوربین مداربسته
    • استفاده از تصاویر ضبط شده در مواقع لزوم
    • حفاظت از حقوق کارمندان و حریم شخصی آنها

 

دریافت مجوز برای نصب دوربین مداربسته مخفی

بیشترین میزان حساسیت در رابطه با نصب دوربین مداربسته، نصب آن در حریم شخصی و خصوصی افراد است. چنانچه به هر دلیلی نیاز به راه اندازی دوربین مخفی باشید، مجوز آن را باید دریافت کنید. برای دریافت این مجوز، شکایتی حاکی از تهدید یا خطر امنیتی باید تنظیم شود و به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی داده شود. در صورت پذیرفته شدن شکایت، مجوز لازم جهت نصب دوربین مداربسته مخفی داده می شود.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش