موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

قابلیت های HLC، BLC و WDR

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > قابلیت های HLC، BLC و WDR
قابلیت hlc

قابلیت های HLC، BLC و WDR

بررسی قابلیت های HLC، BLC و WDR در دوربین مداربسته

همونطور که میدونید نور بیش از حد یا کمتر از حد برای تصویربرداری مناسب نیست و باید به میزان لازم به دوربین برسه. اگر دوربین های مداربسته امکان ثبت وقایع رو در محیط کم نور و پر نور نداشته باشند چه کاری باید انجام بدیم؟

اینجاست که دوربین های مجهز به تکنولوژی WDR، BLC و HLC خودشون رو نشون میدن. این فناوری ها کمک می کنه تا تصاویر با کیفیت بهتری ثبت و ضبط بشن حتی اگه نور کم تر یا بیشتر از حد انتظار باشه. درسته که تکنولوژی در زمینه تولید دوربین های مداربسته IP و آنالوگ پیشرفت های زیاده داشته؛ اما ما همچنان باید مراقب باشیم بهترین محل برای نصب و بهترین زاویه رو انتخاب کنیم. از قراردادن دوربین مقابل منبع نور زیاد یا تابش نور خوشید، چراغ خودرو یا نورافکن برای مدت طولانی خودداری کنیم.

 

قابلیت های HLC، BLC و WDR در دوربین مداربسته

تصور کنید درحال رانندگی در یکی از خیابان های پر تردد هستید. آخر شبه و شما دارید از یه مسافرت طولانی برمیگردید. احتمالا یه موزیک شیش و هشت هم گذاشتید که خوابتون نگیره! در همون حین ماشینی با نور بالای روشن از لاین روبرو میاد! عملا دیدتون تا چند ثانیه از دست میدید و قدرت تشخیص خیابون و ماشین های دیگه رو ندارید. این کوری موقت دقیقا به خاطر حجم زیادی از نوره که یکجا به چشم شما میرسه! حالا تصور کنید لنز دوربین هم اگه مثل چشم انسان باشه، نمیتونه تصویری رو مشاهده و ضبط کنه. این تکنولوژی هایی که قراره بهتون معرفی کنیم، دقیقا این جور موقع ها به کار میان. قابلیتی که باعث میشه کیفیت تصویر بالا بره و نورهای نامتعارف اطراف رو حذف کنه.

تکنولوژی HLC

فناوری WDR در دوربین مداربسته

تکنولوژی WDR مخفف عبارت Wide Dynamic Range هست و معمولا به آن دامنه داینامیک واید گفته میشه. این تکنولوژی میتونه از طریق پردازنده سیگنال دیجیتال و سنسورهای CCD نور ضبط شده در تصویر رو متعادل کنه. دوربین های مداربسته ای که دارای این قابلیت هستند، دو سنسور تصویر برداری دارند. روش کار این سنسورها به این صورته که از یک صحنه چند بار تصویربرداری میکنند و بعد باهم تلفیق می کنند. حالا این فناوری دو نوع داره؛ Digital WDR و True WDR. فناوری دیجیتال WDR دارای الگوریتم های نرم افزاری برای روشن کردن نقاط کم نور و تاریک تصاویر هست، درحالی که True WDR از سنسورهای حساس به نور (CCD/CMOS) و تکنولوژی DSP برای تنظیم نوردهی استفاده می کنه.

 

فناوری BLC در دوربین مداربسته

تکنولوژی BLC مخفف عبارت Backlight Compensation هست و معمولا به آن قابلیت جبران نور پس زمینه گفته میشه. طرز کار دوربین های مجهز به این تکنولوژی به این صورت است که سطح نوردهی کل تصویر رو از طریق پردازنده های سیگنال دیجیتالی (DSP) بالا می بره و تصویر یا صحنه رو به قسمت های مختلف تنظیم می کنه تا میزان نوردهی بر اساس اون تنظیم بشه. تفاوتی که با WDR داره، به جای برقرار کردن تعادل در محیط های کم نور و پرنور، کلا نقاط پر نور تصویر رو محو میکنه. درواقع قابلیت BLC تمام فریم تصویر یا ویدیو ضبط شده از یک مکان رو روشن میکنه.

 

تکنولوژی HLC مخفف عبارت Highlighted Compensation هست و معمولا به آن قابلیت جبران نور زیاد گفته میشه. این داستان همون چراغ جلوی ماشین یا قرار گرفتن در برابر منبع نور زیاده. دوربین های مداربسته این که به این قابلیت مجهز هستند، حسگرهایی برای تشخیص نورهای قوی دارند. این حسگرها برای بهبود کلی کیفیت تصویر، این منابع نور رو شناسایی میکنه و میزان نوردهی در این نقاط رو تا حد امکان کاهش میده. این نوع فناوری ها برای استفاده در دوربین های مداربسته دید در شب بسیار کاربرد دارند.

 

فناوری HDR در دوربین مداربسته

تکنولوژی HDR مخفف عبارت High Dynamic Range هست و معمولا به آن قابلیت دامنه دینامیک بالا گفته میشه. به اختلاف روشنایی بین کم نورترین و پرنورترین قسمت یک تصویر اشاره داره. برای ثبت تصویری با دامنه دینامیک واید یا WDR، دوربین های معمولی چند تکنیک پردازشی مختلف دارند. اما بهترین نوع این دوربین ها هم از پس کنترل نور در محیط برنمیان و مثل چشم انسان تا حدی میتونه خودش رو با محیط سازگار کنه. به همین خاطر از HDR که یک جور تکنولوژی ویرایش تصویر محسوب میشه، استفاده میکنند. بوسیله این فناوری جزئیات تصویر در بهترین حالت و بالاترین حد حفظ میشه و رنگ ها رو تا حد امکان به وضوح به تصویر می کشه.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۴ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش