موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

درخواست نصب دوربین مداربسته

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > درخواست نصب دوربین مداربسته
پروژه نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته

همونطور که همه به خوبی در جریان اهمیت راه اندازی سیستم حفاظتی هستین، در ادامه این مقاله می خواهیم فرایند ۷ مرحله ای پیاده سازی پروژه نصب و راه اندازی دوربین مداربسته رو بهتون نشون بدیم. دکتردوربین خوشحال میشه در هر مرحله که خواستین، کمکتون کنه. برای انجام این فعالیت به طور کلی لازمه نکاتی رو مرحله به مرحله رعایت کنین؛ مثل تعداد و نوع دوربین‌های مداربسته، مکان نصب دوربین‌ها و جانمایی مناسب، انتخاب درست کابل‌ها و تجهیزات جانبی، قیمت لوازم و هزینه نصب و راه‌اندازی و نحوه کابل‌کشی. مراحل آموزش نصب دوربین مداربسته رو هم می تونین بررسی کنین.

 

چگونه در ۷ مرحله در پروژه های دوربین مدار بسته موفق شویم!

۱- هدف پروژه

قبل از بیرون رفتن و تعیین موقعیت دوربین ها، هدف پروژه رو مشخص کنید. آیا این هدف نظارت بر محیط ، کنترل فرآیند ، محافظت از دارایی یا چیز دیگه. تعیین هدف پروژه یکی از مهمترین مراحل است که باید نوشته شود، زیرا بقیه مراحل بر اساس این بخش تکمیل میشود. در ۸۰٪ پروژه ها این هدف ها شنیده می شود: “من ۱۰۰٪ پوشش دهی می خواهم!”، “من می خواهم کیفیت تمام دوربین ها HD باشد”، “می خواهم همه چیز را ببینم!”

نکته: هدف پروژه باید برای تمام کسانی که در نصب و راه اندازی سیستم مداربسته دخالت دارند بخصوص حامیان مالی (اسپانسرها)، روشن باشه.

 

۲- مکان های دوربین

بعد از تعیین هدف، بهترین محل نصب دوربین مداربسته را انتخاب نموده و بعد تداخلات احتمالی تصاویر را بررسی کنید. توجه داشته باشید که برای بررسی محل استفاده از نقشه ها، نمودارها و حتی Google map کافی نیست.

روشنایی و میزان نور را به دقت بررسی کنید. در صورت لزوم از پروژکتورهای LED و مادون قرمز استفاده کنید. مشخص کردن نوع دوربین برای طبقه یا محل مورد نظر نیست از نکات حائز اهمیت است. معمولا برای مشخص شدن اجسام در شب یا مکان های کم نور از دوربین مداربسته دید در شب استفاده می کنند.

 

۳- زیرساخت

دوربین های مداربسته IP تحت شبکه هستند؛ پس چنانچه شبکه ای در محل مشخص شده دارید که با دوربین ها به اشتراک گذاشته شود، آن شبکه را ازنظر امنیت به دقت بررسی کنید. اینطور مواقع چند سوال از خودتون یا مدیر شبکه بپرسید:

آیا درگاه یا پورت آزاد در سوئیچ برای دوربین های جدید وجود دارد؟

آیا سوئیچ از ترافیک جدید پشتیبانی می کند؟

آیا POE   یا Power Over Ethernet است؟

آیا امکانات لازم برای تغذیه دوربین ها دارید؟

 

۴- مدیریت

زیرساخت پروژه که تعیین شد حالا نوبت به مشخص شدن مدیریت سیستم مداربسته می رسد. تعیین این مرحله تاثیر به سزایی بر انتخاب پلتفرم یا نرم افزار مانیتورینگ خواهد داشت. در این قسمت هم یک سری سوال وجود دارد که باید پاسخ داده شود:

دسترسی به سیستم در شبکه محلی امکان پذیر است یا ارتباط از راه دور هم وجود دارد؟

آیا فقط یک سایت وجود دارد یا چندین مکان با مدیریت متمرکز هستند؟

تصاویر به صورت تصادفی یا احتمالی ضبط می شوند؟

آیا سیستم عامل حرفه ای وجود دارد؟

امروزه چندین تولید کننده نرم افزار دوربین های مدار بسته با عملکردهای مشابه وجود دارد ، اما روش های مختلفی برای license دارند. مثلا برای شارژ دوربین ها و آپدیت ها به مشخصاتی چون دسترسی از راه دور، تعداد مشتری، دسترسی به تلفن همراه و … توجه می کنند.

 

۵- مرکز کنترل و مانیتورینگ

رسیدیم به قلب سیستم! این بخش درست مثل قلب انسان نیاز به محافظت داره تا به بهترین نحو کار کنه. نکاتی که لازمه رعایت کنید:

  • استفاده از سرورها: این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که ۲۴ ساعت شبانه روز ، به عنوان سیستم امنیتی شما کار کنند و برای این کار اختصاص داده شده اند، یعنی هرگز نباید با برنامه دیگری به اشتراک گذاشته شوند.
  • کنترل دمای سرورها: سرورها هرگز نباید در محیط بسته یا در کمد نصب شوند. به دلیل بالا رفتن دما و حرارت لازم است هر لحظه دمای این سیستم ها کنترل شود. درجه حرارت بالا عامل اصلی مشکلات سیستم ها است.
  • در هنگام قطع: سیستم مانیتورینگ دوربین ها، باید در شرایط قطع برق هم بدون وقفه به کار خود ادامه دهد.
  • تجهیزات فنی: اگر از تجهیزات اداری استفاده میکنید، هاب ها دوام چندانی نخواهند داشت اما تجهیزات فنی عملکرد مناسب و مدت زمان طولانی کار می کنند.

 

۶- انجام کار توسط متخصص

اگر بهترین پروژه را داشته باشید، از بهترین بازار هم تجهیزات را خریداری کرده باشید؛ اما شرکت های تخصصی را برای نصب انتخاب نکرده باشید، پروژه موفقی نخواهید داشت. همیشه اطمینان حاصل کنید که متخصصان دارای آموزش و مجوز فنی برای نصب ، راه اندازی و آموزش محصولات هستند.

 

۷- ضمانت

به یاد داشته باشید ، همه تجهیزات عمدتا به مرور زمان فرسوده می شوند، برای به حداقل رساندن اثرات، شما فقط به برنامه زمان بندی شده برای نگهداری آنها احتیاج دارید. هزینه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ارزانتر از هزینه تعویض تجهیزات خواهد بود.

نکته دیگر استفاده از لوازم یدکی می باشد، حتی اگر تجهیزات اصلی معیوب نباشند، اما بهتر است برای جایگزینی برخی تجهیزات آنها را در انبار خود نگه دارید.

همه این مراحل رو که گذروندید، یعنی موفق شدید هفت خوان رستم رو رد کردید! البته هر پروژه ای پیچیدگی های مخصوص خود را دارد اما با این مراحل خطاها به حداقل می رسد. غالبا می شنویم: ” این ارزان است آن گران است” اما مطمئن باشید با یک طراحی خوب، حتی نتیجه ارزان تر هم تمام می شود. بنابراین همیشه یا یک تیم متخصص و با تجربه مثل دکتر دوربین مشورت کنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۶ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش