موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

آموزش نصب دوربین مداربسته

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > آموزش نصب دوربین مداربسته
آموزش نصب دوربین مداربسته

آموزش کلی نصب دوربین مداربسته

اینجا آموزش نصب دوربین مداربسته مرحله به مرحله درج شده . پیش از اقدام به نصب دوربین‌ مداربسته یادمون باشه با یه متخصص مشورت کنیم تا راه‌اندازی سیستم‌ها با کیفیت مطلوب انجام بشه. در این صورت دکتردوربین خوشحال میشه کمکتون کنه. قبل از انتخاب یه سیستم مداربسته لازمه نکاتی رو مرحله به مرحله رعایت کنیم؛ مثل تعداد و نوع دوربین‌های مداربسته، مکان نصب دوربین‌ها و جانمایی مناسب، انتخاب درست کابل‌ها و تجهیزات جانبی، قیمت لوازم و هزینه نصب و راه‌اندازی و نحوه کابل‌کشی.

برای اینکه خودتون هم درجریان نحوه نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته باشین، براتون گام به گام توضیح میدیم:

 

گام اول : تصمیم‌گیری بابت خرید سیستم دوربین مداربسته

بعد از مشاوره و طراحی دوربین مداربسته میریم سراغ قدم اصلی که میشه انتخاب دوربین و تجهیزات مناسب با توجه به پوشش دهی در فضایی که تعریف شده.

دوربین های مداربسته رو برای هر محیطی که در نظر گرفتین، دقیقا متناسب با همون باید نوع و تعدادش انتخاب بشه. مثلا از دوربین های گنبدی یا دام (Dome) در فضاهای سرپوشیده استفاده میشه و از دوربین های Bullet یا بولت در فضاهای روباز.(حواسمون هم به بودجه ای که برای خرید تجهیزات در نظر گرفتیم هست!)

یه نکته باید یادآوری کنم: میزان نگهداری تصاویر ضبط شده دوربین ها باهم متفاوته؛ بنابراین لازمه حتما برای خرید میزان دقیق هارد dvr دستگاهتون مشورت کنین. البته نرم افزارهایی برای تخمین این مقدار وجود دارن اما شاید بهتر باشه به تجربه متخصصان اعتماد کنین.

 

گام دوم : خرید دوربین مدار بسته و تجهیزات

نوع و تعداد دوربین های مداربسته رو مشخص کردیم. حالا میرسیم به قدم جذاب “خرید” ! باید توجه داشته باشین شرکت یا فروشگاه مناسبی رو برای تهیه محصولات مورد نظرتون انتخاب کنین که اولا خودشون کار نصب و راه اندازی دوربین مداربسته رو انجام بدن؛ دوما اگه بعدها نیاز به کمک یا راهنمایی داشتین بتونن پشتیبانی کنن و درواقع خدمات پس از فروش داشته باشن.

غیر از دوربین های مداربسته، کابل شبکه، سوئیچ و یک سری رابط یا کانکتور و هارد برای نگهداری اطلاعات تصاویر به عنوان تجهیزات وابسته لازمه خریداری بشه. خوشبختانه تیم دکتردوربین در تمامی این مراحل همراه شما هست.

 

گام سوم : انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته

قدم بعدی جانمایی اصلی برای نصب دوربین هاست! بستگی داره دقیقا به چه منظوری دوربین مداربسته رو نصب میکنین و نیازتون چی هست.

یکی ممکنه برای کنترل عملکرد پرستارهای کودکان یا سالمندان، داخل خونه دوربین بذاره. یکی دیگه میخواد جلوی در ورودی ساختمان مسکونی نصب کنه. یا ممکنه حتی مدیری برای کنترل کارمندهاش از دوربین استفاده کنه.

پس چون اهداف هر کدوم متفاوته، جانمایی و نحوه نصب هم فرق میکنه. اما به طور کلی برای حفاظت از یک ساختمان مسکونی لازمه محدوده هایی که میگیم پوشش داده بشه: ورودی ساختمان، پارکینگ، محوطه لابی، راه پله ها، جلوی در آسانسور، اتاق کنترل برق یا موتورخانه، فضای جلوی انباری ها و بر اصلی ساختمان از بیرون

 

گام چهارم: تنظیم نرم‌افزاری دوربین‌ مداربسته

در آخرین قدم بعد از اینکه دوربین ها با رعایت تمام نکات ایمنی نصب شدن، نوبت میرسه به تنظیم زاویه دید دوربین ها و برقراری ارتباط با سیستم های نرم افزاری برای مشاهده و کنترل تصاویر.

نکات مهمی هم این بخش داره؛ مثل اینکه لنز دوربین درست فوکوس شده باشه و شفافیت تصویر به اندازه باشه چون قراره تصاویر هم در روز هم در شب به راحتی دیده بشن.

شما میتونین با استفاده از گوشی هوشمندتون هر ساعت از شبانه روز، حتی وقتی در سفر هستین از طریق اینترنت محیط رو مانیتور کنین.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۵ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش