موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

نصب دوربین مداربسته در دیتاسنتر

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > نصب دوربین مداربسته در دیتاسنتر
نصب دوربین مداربسته در دیتاسنتر

نصب دوربین مداربسته در دیتاسنتر

در دنیای امروز اطلاعات با ارزش ترین و مهمترین دارایی هر سازمان می‌باشد. تمام دنیا تلاش می کنند تا هنگام وقوع حوادث غیرمنتظره یا پیش بینی نشده، از داده‌های ذخیره شده و سیستم هاشون محافظت کنند. بنابراین اتاق سرور یا دیتاسنتر یکی از اصلی ترین بخش های هر سازمان محسوب میشه؛ چرا که تجهیزات و اطلاعات مهمی داخل اون قرار داره. پس بدون شک باید با سیستم های حفاظتی و دوربین های مداربسته تحت کنترل و نظارت لحظه به لحظه باشه.

نوع دوربین های مداربسته انتخابی در این محیط اهمیت ویژه ای داره. به دلیل محدودیت هایی که دوربین های آنالوگ دارند، طبیعتا از این نوع دوربین مداربسته استفاده نمیکنیم. دوربین های مداربسته IP یا تحت شبکه در دیتاسنترها و اتاق های سرور، قسمتی از زیرساخت امنیتی شرکت و دپارتمان IT محسوب میشن؛ پس لازمه به بهترین نحو از این سیستم استفاده کنیم.

 

ویژگی دوربین مداربسته در اتاق سرور

فاکتورهای مهمی که هنگام طراحی سیستم نظارت تصویری در دیتاسنتر در نظر گرفته میشه:

  • کیفیت تصویر مورد نیاز برای هر دوربین مداربسته و داشتن نمای ۳۶۰ درجه
  • توسعه پذیر بودن و انعطاف پذیری سیستم
  • سادگی ارتباط و اتصال با سایر تجهیزات مثل access control
  • مصرف بهینه انرژی و توان مصرفی دیتاسنتر
  • استفاده بهینه از حافظه ذخیره سازی و پهنای باند

 

کیفیت تصویر دوربین مداربسته در دیتا سنتر

همانطور که در بخش دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) توضیح دادیم، این دوربین ها رزولوشن و frame rate بالایی دارن. فقط باید دقت کنیم که با افزایش رزولوشن تصویر، مشکلی برای پارامترهای دیگه مثل WDR ایجاد نشه. این دوربین ها با دارا بودن کیفیت تصویر Full HD، برای نظارت و تشخیص و شناسایی ارزشمندتر هستن.

البته دوربین های مداربسته اسپید دام یا PTZ با قابلیت زوم و چرخش از راه دور، نمای ۳۶۰ درجه ای از فضای باز به راحتی تمام بخش ها رو پوشش می دهند. شما میتونید از یک دوربین مداربسته با رزولوشن ۴K هم استفاده کنید. بهترین کار اینه که با مشاوران تیم دکتر دوربین تماس بگیرید تا در این زمینه بیشتر راهنمایی تون کنن.

کیفیت تصویر دوربین های مداربسته به شمارش پیکسل ها ختم نمیشه و قابلیت ها و امکاناتش موقع تصویر برداری در شرایط گوناگون فرق میکنه. مثل زمانی که نور خیلی کم یا خیلی زیادتر از حد نرمال باشه. پس این هم یکی از موارد مهمی که باید به اون توجه کرد تا امنیت دیتاسنتر به خطر نیفته.

 

نظارت تصویری هوشمند برای دیتا سنترها

همانطور که می دانید، سیستم حفاظت دیتاسنترها به صورت چند لایه ای و عمیق است. یکی از مواردی که در طراحی سیستم های نظارت تصویری و دوربین مداربسته وجود داره، همین ساختار چند لایه ای هست. این سیستم باید از بیرونی ترین لایه یعنی محیط خارجی ساختمان دیتاسنتر مد نظر قرار بگیره تا داخل اتاق و رک های سرور.

به منظور نصب و راه اندازی سیستم نظارت تصویری و دوربین مدار بسته دیتا سنتر بهینه و انعطاف پذیر، جنبه های مختلف را باید در نظر گرفت. این انتخاب­ شامل تصمیمات استراتژیکی همچون انتخاب تولید کننده دوربین مداربسته و انتخاب­ مدل دوربین مداربسته برای دستیابی به هدف خاصی می شود. هرچند در امنیت اتاق های سرور نباید رعایت ارگنومی (Ergonomic) رو فراموش کرد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش