موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

انواع لنز دوربین مداربسته

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > انواع لنز دوربین مداربسته
لنز دوربین مداربسته

لنز دوربین مداربسته

دوربین مداربسته اجزای مختلفی داره که لازمه هنگام نصب دوربین مداربسته به این موارد توجه کنیم. یکی از مهمترین اجزای اون لنزهاش هست که مثل چشمها در بدن انسان نقش پررنگی داره. عدسی لنز دوربین مداربسته مثل چشم عمل میکنه و با جمع کردن سیگنال های نوری، برای گرفتن تصویر نهایی روی سنسورها متمرکز میشه.

اما یکی از تفاوت های بزرگی که وجود داره اینه که تا نوری به جسم نرسه و به چشم ما بازتاب نشه، ما توانایی دیدن و تشخیص جسم رو نداریم؛ درحالی که لنز دوربین مداربسته میتونه خاصیت تشخیص محیط رو در تاریکی هم داشته باشه. این خاصیت رو در تمام مدل هایی که در قسمت ده برند برتر دوربین مداربسته معرفی کردیم، مشاهده میکنید.

 

لنز دوربین مداربسته

انواع لنز دوربین مداربسته

اندازه لنزها بر اساس میلی متر نشون داده میشه؛ مثلا لنز ۲.۸ میلی متری داریم و ۳.۶ میلی متر و …در هر کدوم یک یا چند عدسی وجود داره که با پرتوهای نوری متمرکز میشن. بر این اساس چند نمونه از لنزهای دوربین مداربسته رو اینجا لیست کردیم که بیشتر با اونها آشنا بشین:

 

لنز ثابت Fixed

لنزهای ثابت فاصله کانونی ثابتی دارن و به همین خاطر عمق میدان و زاویه دیدشون ثابت میشه. مثلا اگه یک لنز ثابت با اندازه ۲.۸ میلی متری رو در نظر بگیریم، زاویه دید اون حدودا ۸۶ درجه میشه. اینجا باید ببینید که اگه زاویه دید و عمق میدانی که مدنظرتون هست، همین قدر بوده پس این لنز خوبی براتون خواهد بود.

 

لنز متغیر  Vary focal

از اسمش مشخصه که یه چیزی تغییر میکنه! فاصله کانونی لنز متغیر به راحتی قابل تغییر و تنظیم هست. بنابراین زاویه دید و عمق میدان دقیقا همونطوری که شما میخواید تغییر میکنه. مثلا اگه لنز دوربینی بین ۸ تا ۱۲ میلی متر باشه، میدان دید اون هم بین ۲.۸ تا ۱۲ قابل تغییر هست.

 

لنز موتورایز Motorized

این لنز هم مثل لنز متغیر عمل میکنه با این تفاوت که تغییر فاصله کانونی از طریق یک موتور تنظیم از دستگاه DVR یا NVR کنترل میشه. غیر از این زوم و فوکوس این لنز از راه دور و با استفاده از نرم افزار انجام میشه. پس اگه میخواید مرتب زاویه دیدتون رو تغییر بدید این مدل لنز بهترین پیشنهاد براتون خواهد بود.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۴ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش