موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

دوربین مداربسته دید در شب

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > دوربین مداربسته دید در شب
دوربین مداربسته دید در شب

دوربین دید در شب چیست و چه کاربردی دارد؟

همونطور که در جریان هستین، ما برای مراقبت از خونه و محل کار از انواع دوربین مداربسته استفاده می کنیم. دوربین هایی که در اطراف ساختمان یا بیرون محوطه نصب میشن بایستی علاوه بر کیفیت تصویر بالا، در شرایط آب و هوایی نامناسب مقاوم باشن. فاکتور دیگری که خیلی باید برامون مهم باشه، تصویربرداری واضح در تاریکی شب هست. دوربین مداربسته دید در شب (Night Vision CCTV) این امکان رو به ما میده که حتی در تاریکی شب، تصاویر به طور واضح و مشخص ضبط بشن.

 

بسیاری از دوربین هایی که در سیستم های حفاظتی به کار برده میشن، قابلیت تصویر برداری در شب رو دارن اما اینکه کیفیت فیلم ها تا چه حدی باشه که تصاویر مثل روز واضح دیده بشن، نکته مهمی که باید بهش توجه کرد. دلیلش هم اینه که صحنه وقوع جرم رو دقیق تر میشه بررسی کرد.

دوربین های مداربسته دام و دوربین های مداربسته بولت که معمولا در فضای باز استفاده میشن، باید مجهز به مادون قرمز باشن که جزئیات تصاویر در هنگام شب قابل تشخیص باشه هم کیفیت تصویر و میدان دید وسیعی داشته باشیم.

دوربین مداربسته دید در شب

اجزای کلیدی دوربین مداربسته دید در شب

دوربین های دید در شب هم مثل بقیه سیستم های نظارتی یک سری فاکتورهای مهم و کلیدی دارن:

 

سنسور مادون قرمز (IR)

سنسورهای مادون قرمز یا IR که برگردان از کلمه انگلیسی Infrared Sensor هستن، در بسیاری از وسایل الکترونیکی مانند سیستم های اعلام سرقت و دوربین های مداربسته به طور گسترده استفاده میشن. هر کدوم از اجسامی که چشم ما می بینه، ناشی از تابیدن نور به اون جسم و منعکس شدن اون به سمت چشم مون هست و ما میتونیم تصویر اون جسم رو ببینیم. اما اگر نوری در کار نباشه چی؟!

نور مادون قرمز نقش نور مرئی رو بازی میکنه و محیط رو روشن میکنه اما ما انسان ها این نور رو نمی بینیم و برای چشم ما قابل تشخیص نیست چون طیف فرکانسی متفاوتی دارن. بنابراین محیط همچنان تاریک و بدون نور دیده میشه، درصورتی که دوربین هایی که مجهز به مادون قرمز هستن، تصاویر محیط رو به خوبی ضبط میکنن.

 

کیفیت بالای تصویر

ساختار دوربین های IR ساده است و خیلی از برندهای تولید کننده سیستم نظارتی از این تکنولوژی در تجهیزاتشون استفاده میکنن. اما مهم اینه که واقعا تا چه اندازه تصویر با کیفیت ارائه می کنن. دکتر دوربین تمام تلاشش رو میکنه برای اینکه بهترین و باکیفیت ترین دوربین ها رو به شما معرفی کنه. میتونید ۱۰ برند برتر دوربین مداربسته رو بشناسید و درباره شرکت های تولید کننده اونها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

میدان دید وسیع

زاویه نصب دوربین مداربسته و گستره تصویری که ارائه میکنه حائز اهمیته. در دوربین های دید در شب باید این نکته رعایت بشه که معمولا برد دیدشون بین ۱۰ تا ۵۰۰ متر متغیر هست. بستگی به نوع کاربری و نیازتون میتونید دوربینی رو با این مشخصات انتخاب کنین.

 

دید واضح در شب

باتوجه به دارا بودن سیستم های نظارتی به مادون قرمز، امکان دید در شب میسر میشه. ولی موضوع اینه که هر دوربین مداربسته ای که دارای IR باشه لزوما دید واضحی نخواهد داشت! پس کلمه “دید در شب” اونقدرها قابل توجه نیست بایستی موقع خرید دوربین مداربسته به کلمه “دید واضح در شب” دقت کنیم که بعدا دچار مشکل نشیم.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۴.۴۳ (۷ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش