موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

انواع دوربین مداربسته

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > انواع دوربین مداربسته
انواع دوربین مداربسته

 

تقسیم‌بندی دوربین‌های مداربسته

دوربین های مداربسته به طور کلی شامل سه دسته حفاظتی، نظارتی و امنیتی هستد و انواع دوربین مداربسته بر اساس ساختار ظاهری، نوع اتصال و نور تقسیم بندی می شوند. برای اجرا پروژه دوربین مداربسته اولین نکته این است که با انواع دوربین مداربسته آشنایی داشته باشید .

 

گروه‌بندی دوربین های مداربسته از لحاظ شکل ظاهری

دوربین های مداربسته را از نظر اتصال به طور کامل توضیح دادیم حالا نوبت به طبقه بندی بر اساس شکل ظاهری آنهاست. :

 

دوربین مداربسته دام یا dome

dome در لغت به معنای گنبد هست پس به خاطر شکلش که شبیه گنبد هست به این نام معروف شده. این نوع دوربین ها معمولا روی سقف نصب میشن و در نگاه اول قابل تشخیص نیستند برای همین یکی از ایده آل ترین دوربین ها برای جلوگیری از ارتکاب جرم یا ترسوندن سارقین محسوب میشه. دلایل دیگه ای هم هستن که دوربین دام رو محبوب میکنن؛ مثلا:

عدم سرقت دوربین: خیلی از دزدها خود دوربین مداربسته رو سرقت میکنن و درواقع آش رو با جاش می برن! دوربین دام روکش پلاستیکی سختی داره که هم در برابر ضربه مقاومه هم امکان سرقتش رو به حداقل میرسونه.

دید در شب: دوربین های دام به مادون قرمز مجهزن پس در شب یا وقتی نور کم باشه هم میتونن تصویربرداری کنن.

سادگی در نصب: این دوربین ها رو معمولا روی سقف فقط با استفاده از دو یا سه پیچ نصب می کنن. امکان نصب روی سطوح افقی و عمودی داره اما فراموش نکنید که مکان نصب دوربین باید ثابت باشه.

 

دوربین مداربسته بالت Bullet

شکل این دوربین ها مخروطی و بلند شبیه یک استوانه است. نام این دوربین هم برگرفته از واژه bullet به معنای گلوله است. دوربین های مداربسته بالت دو نوع لنز ثابت و متغیر دارن و از اونها برای فضای باز و تصویربرداری در فواصل بالا استفاده میشه. چون تو محیط سرپوشیده نیست پس باید محافظی برای مقابله با گرد و غبار، باران، تگرگ و اینجور اتفاقات، داشته باشه تا آسیبی بهش نرسه. اگر بخوایم دوربین رو در زاویه خاصی نگه داریم می تونیم از براکت نگهدارنده استفاده کنیم.

 

دوربین مداربسته مینیاتوری

نوعی از دوربین مداربسته وجود داره که خیلی کوچیکه و برای مصارف خاص ازش استفاده میشه. اگه بخواین در محوطه باز ازش استفاده کنید باید یادتون باشه که براش محافظ بگذارین چون در برابر آسیب ها و تغییرات دما مقاوم نیست. دوربین مداربسته مخفی معمولا با باتری کار میکنه و یک سیستم برای انتقال دیتا یا تصویر فشرده داخلش قرار داره. فراموش نکنید که استفاده از دوربین مینیاتوری بدون مجوز و اطلاع، جرم محسوب میشه.

 

دوربین مداربسته چرخشی (PTZ)

دوربین های چرخشی یا گردان با نام های مختلفی شناخته شدن؛ مثل: اسپید دام (Speed Dome)، فست دام (Fast Dome)، PTZ. ویژگی بارز دوربین های مداربسته چرخشی قابلیت تصویر برداری از زوایای و جهات مختلف هست و امکان زوم در یک زاویه خاص. شکل ظاهری شون شبیه بدنه دوربین دام میمونه اما پایه ای برای نصب داره.

 

دوربین مداربسته صنعتی

جالبه این دوربین ها در ایران به اسم صنعتی نام گرفته اما برای مصارف غیرصنعتی به کار میرن. نام اصلی اونها Body Camera هست و مستطیل شکلند. از دوربین های صنعتی معمولا در مکان هایی که بخوان زوم یا فکوس خاصی انجام بدن، استفاده میکنن.

 

اگر تمایل به یادگیری نحوه نصب موارد ذکر شده دارید می تونید مطلب آموزش نصب دوربین مداربسته را در وبلاگ دکتر دوربین مطالعه کنید .

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۵ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش