موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

نقشه دوربین مداربسته

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > نقشه دوربین مداربسته
نقشه طراحی دوربین مداربسته

نقشه دوربین مداربسته

خاطرتون هست که درباره مکان های مناسب نصب دوربین مداربسته صحبت کردیم؛ باید بدونید که برای نصب سیستم نظارت تصویری تحت شبکه یا HD، نیاز به نقشه سیم کشی دوربین مداربسته داریم. ما نمی تونیم قدم به قدم یا سانت به سانت محل مورد نظرمون رو تحت نظر داشته باشیم؛ اما این امکان وجود داره که با یک پلان خوب، زاویه های مشخصی رو انتخاب کنیم و به راحتی مانیتور کنیم.

کاری که لازمه انجام بدیم، یک پلان کلی از خانه، محل کار یا هر جایی که می خواین دوربین مداربسته داشته باشه، طراحی کنین. یادتون باشه برای سیم کشی به این نقشه نیاز پیدا میکنیم.

 

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته در سیستم HD

اول از همه بگیم که سیستم مداربسته اچ دی، از یک دوربین، یک دستگاه DVR و یک منبع تغذیه تشکیل شده.ؤ تبی نقشه سیم کشی سیستم مداربسته HD شامل دو بخش می باشد:

  • نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس تصویر
  • نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس منبع تغذیه

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس تصویر

در این حالت یک کابل کواکسیال RH59 از هر دوربین به دستگاه دی وی ار کشیده می شود. هرچقدر تعداد دوربین ها بیشتر باشد، میزان کابل کشی بیشتر خواهد بود. برای اتصال کابل تصویر RG59 به دوربین و دستگاه DVR باید از کانکتور BNC استفاده کنیم.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس منبع تغذیه

در این حالت از محل قرار گرفتن دستگاهDVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین کشیده می شود. کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود .

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته IP

در سیستم مداربسته تحت شبکه از دوربین های IP و سوئیچ شبکه و دستگاه DVR تشکیل شده است. این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند. معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر ، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد :

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود ، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه ، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود .

نکته مهم : در صورتی که از سوئیچ شبکه POE استفاده شود . از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .

 

نرم افزارهای طراحی نقشه سیم کشی دوربین

MICROSOFT OFFICE

معمولا مجریان سیستم های دوربین مدار بسته، اطلاعات زیادی در رابطه با نرم افزارهای نسبتا حرفه ای تر نقشه کشی نداشته، می بایست از نرم افزارهای ساده و اولیه در کنار برطرف نمودن نیاز آنها استفاده نمایند. امکان آماده سازی سریع تر نقشه ها برای افراد با اطلاعات نقشه کشی اولیه از قابلیت های این نرم افزارها می باشد. یکی از مناسب ترین نرم فزارها برای این کار نرم افزار MICROSOFT OFFICE VISIO می باشد. این نرم افزار یکی از زیر مجموعه های مجموعه نرم افزار OFFICE بوده که دسترسی به آن را بسیار ساده می نماید. با داشتن یک مجموعه از شکل های و علائم مرتبط با نقشه کشی و مجموعه مرتبط با سیستم های حفاظتی این نرم افزار برای کاربردهای عادی کاملا مناسب است. نمونه نقشه تهیه شده با این نرم افزار در زیر سایت مشاهده می کنید.

 

CONCEPT DRAW

این نرم افزار مشابهت بسیار زیادی با نرم افزار VISIO دارد و امکان طراحی سیستم های دوربین مدار بسته را برای افراد عادی نیز فراهم می نماید. این نرم افزار دارای مجموعه هایی متفاوت از علائم و شکل های مرتبط با سیستم های حفاظتی بوده و دارای قابلیت های جذابی برای طرح های الکتریکی می باشد.

 

AUTO CAD ELECTRICAL

این نرم افزار یکی از مجموعه نرم افزارهای AUTO CAD می باشد که به طور تخصصی برای طراحی سیستم های الکتریکی طراحی شده است. کار کردن با این نرم افزار به سادگی دو نرم افزار بالا نیست اما امکان تهیه نقشه های به مراتب حرفه ای تر را مهیا می نماید. نرم افزار AUTO CAD ELECTRICAL دارای مجموعه هایی از علائم مرتبط با سیستم های الکتریکی و دوربین مدار بسته است. در صورت لزوم می توانید اشکال مورد نیاز خود را به نرم افزار اضافه نموده و یا آن را طراحی نمائید.

 

IP VIDEO SYSTEM DESIGN TOOL

این نرم افزار در واقع یکی از تخصصی ترین نرم افزارهای حرفه ای مرتبط با امور نقشه کشی سیستم دوربین های مدار بسته محسوب می گردد. در این نرم افزار بسیاری از جزئیات مرتبط با نقشه کشی قابل اضافه کردن بوده که تأثیر زیادی در سرعت عمل و تسریع انجام امور نقشه کشی دارد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۵ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش