موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

ضرورت استفاده از دوربین مداربسته در دیتاسنتر

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > ضرورت استفاده از دوربین مداربسته در دیتاسنتر
دوربین مداربسته در دیتاسنتر

ضرورت استفاده از دوربین مداربسته در دیتاسنتر

ضرورت استفاده از دوربین مداربسته در دیتاسنتر

ضرورت استفاده از دوربین مداربسته در دیتاسنتر و اتاق سرور به شدت احساس می شود. طبق استاندارد TIA 942 استفاده از دوربین مداربسته در نقاط حساس اتاق سرور و دیتاسنترها الزامی ست. البته طبیعی که اگر استانداردی هم وجود نداشت، نصب سیستم نظارتی به شدت حائز اهمیت بود. به منظور نصب و راه اندازی سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته دیتا سنتر بهینه و انعطاف پذیر، جنبه های مختلف را باید در نظر بگیریم. این انتخاب­ شامل تصمیماتی همچون انتخاب تولید کننده که از ده برند برتر دوربین مداربسته باشد و انتخاب­ مدل آن که از انواع دوربین مداربسته برای دستیابی به هدف خاص شامل می شود.

نصب دوربین مداربسته در اتاق سرور

لازم است نکاتی را جهت نصب دوربین مداربسته در اتاق سرور در نظر بگیریم. نوع دوربین انتخابی، زاویه نصب، محدوده ضبط تصویر و ملاحظات اورگونومیک. استفاده از حالت “راهرو” (corridor mode) در دوربین های مداربسته اتاق سرور باعث پوشش دهی کامل راهروها می شود. با تغییر نسبت ابعاد تصویر به ۹:۱۶ تصویر مناسبی برای نظارت و کنترل اتاق سرور فراهم می‌شود. این کار سبب حذف نقاط غیرکاربردی و افزایش کیفیت تصویر و از بین رفتن نقاط کور می شود. همچنین با این عمل از اتلاف پهنای باند و حافظه ذخیره سازی، در سیستم نظارت تصویری دیتا سنتر نیز جلوگیری می کنیم.

امکان گفتگوی صوتی دو طرفه و آنالیزهای هوشمند تعبیه شده در دوربین های مداربسته نصب شده در داخل اتاق سرور مانند تشخیص حرکت انسان، ورود به منطقه ممنوعه، پرسه زدن، وجود نویز صدا، و … امنیت را در دیتا سنتر بهبود می بخشند. سیستم نظارت تصویری با هماهنگی اکسس کنترل ، به صورت خودکار در صورت باز ماندن درب ورودی اتاق سرور، هشدار داده و ویدیوی زنده آن مکان را به صورت تمام صفحه نمایش می دهد.

نظارت تصویری بدون نور در دیتا سنتر

یک دوربین مداربسته حرارتی هوشمند در دیتاسنتر به شرایط نوری پیچیده، همچون سایه های تاریک، نور پس­ زمینه و تاریکی تصویر هدف را به شما ارائه می کند. به همین خاطر دوربین های مداربسته دید در شب گزینه مناسبی خواهند بود. مزیت این دوربین ها این است که آنها به نصب هیچ منبع نوری یا نور مادون قرمز IR که انرژی زیادی مصرف می کند، نیاز ندارند.

 

نظارت تصویری با نور زیاد و شدید

به طور مشابه، فناوری های پردازش تصویر مانند قابلیت WDR یا همان Wide Dynamic Range می توانند تصاویر ویدئویی قابل استفاده ای در صحنه­ هایی با شرایط نوری پیچیده در دیتاسنتر ارائه دهند. WDR یک فناوری تعبیه شده و سخت افزاری در برخی مدل­های دوربین مداربسته است که می­تواند تغییر شرایط روشنایی و اختلافات بزرگ در نقاط روشن­تر و تاریک­تر در یک منظره را تصحیح کند. دوربین های مداربسته معمولی در چنین شرایطی قادر به ارائه تصویر مناسب نیستند. این صحنه ها معمولا برای دوربین های مداربسته مقابل درب های ورودی دیتا سنتر یا برای دوربین هایی که در مقابل پنجره رو به بیرون قرار دارند، وجود دارند.

نظارت چندبعدی

دوربین های مداربسته اسپید دام گردان یا چرخشی دارای چند لنز با نمای ۱۸۰ درجه پانوراما برای دستیابی به ویدئو ۳۶۰ درجه در یک زمان  می باشد؛ که برای استفاده در اتاق سرور و دیتاسنتر بسیار مناسب است. ترکیب دوربین مداربسته PTZ با دیگر دوربین ها سبب پوشش دهی بهتر تمامی مناطق و نقاط محل می شوند.

طراحی سیستم دوربین مداربسته و اتاق مانیتورینگ اتاق سرور و دیتا سنتر

ما برای انتخاب سیستم نظارت تصویری و طراحی دوربین های مدار بسته اتاق سرور و دیتا سنتر نکات کلیدی زیر را در نظر می گیریم:

  • طراحی و نصب زیرساخت دوربین مداربسته و توسعه پذیربودن آن
  • ارزیابی نیازهای ذخیره­‌سازی و پهنای باند
  • ایجاد امنیت در تمامی لایه ها
  • در نظر گرفتن مصرف انرژی در دیتا سنتر
  • بهینه سازی نظارت تصویری در هر لایه با در نظر گرفتن:
    • کیفیت تصویر دوربین های مداربسته
    • تعداد دوربین های مداربسته
    • دوربین مداربسته برای کاربردهای مختلف
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش