موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

سیگنال دوربین مداربسته

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > سیگنال دوربین مداربسته
سیگنال دوربین مداربسته

سیگنال دوربین مداربسته

نوع سیگنال دوربین مداربسته

نوع سیگنال یا Signal System استانداردی ست که سیگنال از طریق آن ارسال می‌شود. Signal System به تکنولوژی انتقال سیگنال‌های آنالوگ اشاره می‌کند. وقتی دو نفر باهم صحبت می‌کنند بایستی زبان یکدیگر را بلد باشند تا حرف هم را بفهمند و تعامل بین شان برقرار شود. درست مثل پروتکل هایی که بین انواع شبکه وجود دارد و برای برقراری ارتباط یا انتقال دیتا از آن ها استفاده می‌شود.

حالا اگر مخاطب منظور و مفهوم حرف را درک نکند، چه اتفاقی می افتد؟ اطلاعاتی دیگر بین آن ها رد و بدل نخواهد شد. نوع سیگنال همان زبان مشترک بین دوربین های مداربسته است. برای ساخت یک سیستم مداربسته به صورت یکپارچه حتما باید همه دوربین ها و تجهیزات وابسته از یک نوع سیگنال مشابه استفاده و پشتیبانی کنند.

 

انواع Signal System

درست مثل آدم ها که با زبان های مختلف فارسی، انگلیسی، فرانسوی و… باهم صحبت می کنند، سیگنال ها هم مدل های مختلفی دارند. دو نوع قدیمی و خیلی رایج از انواع سیگنال هستند به نام های PAL و NTSC. از این استانداردها برای انتقال امواج رادیویی برای تلویزیون استفاده می شد. اما چون محبوبیت زیادی پیدا کردند، دوربین های آنالوگ قدیمی رو هم با همین استاندارد ساختند تا بتوانند مستقیم به تلویزیون وصل کنند و تصاویر رو مشاهده کنند. به مرور زمان محدودیت رزولوشن این استانداردها آزار دهنده شد و استانداردهای جدیدی معرفی شدند. این استانداردها چیزی نیستند جز: AHD، HDCVI و HDTVI

 

نوع سیگنال دوربین های مداربسته امروزی

دوربین های مداربسته آنالوگ قدیمی از استاندارد PAL و NTSC استفاده می کردند. اما دوربین های آنالوگ نسل جدید بخصوص هایک ویژن که جز ده برند برتر دوربین مداربسته است، از استاندارد HDTVI استفاده می‌کنند؛ این استاندارد باعث میشه به رزولوشن های خیلی بالاتر هم دسترسی داشته باشیم. البته دستگاه‌های DVR جدید همچنان غیر از HDTVI هنوز هم استانداردهای PAL و NTSC را پشتیبانی می‌کنند. نسل جدید دستگاه های ضبط دی وی آر همچنین امکان پشتیبانی از دوربین های AHD را هم اضافه کرده که کاربرد این دستگاه ها را بسیار وسیع تر می کند.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۴.۵۶ (۹ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش