موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته
روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

آیا می دانید چطور می توان از سرقت دوربین های مداربسته جلوگیری کرد؟

فقط انسان ها و اموال ارزشمند نیستند که نیازمند نظارت باشند؛ درواقع خود سیستم های مداربسته هم به دوربین هایی برای حفاظت در برابر خطرات و سرقت نیاز دارند. لازم است در نظر داشته باشیم که دانستن روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته یکی از مهمترین اقداماتی ست که پس از نصب، باید انجام شود. خلافکارهای امروزی هم با رشد تکنولوژی، پیشرفت کردند و سطح آگاهی خودشون رو در این زمینه ارتقا دادند. از انجایی که تجهیزات دوربین مداربسته و دستگاه و هارد DVR وسایل با ارزشی هستند، لازم است به خوبی از اونها مراقبت کنیم.

 

عجیب ترین خبر سرقت دوربین مداربسته!

طبق گزارشی که از گروه حوادث رکنا دستمون رسیده، به نقل از سرهنگ علی آقا طیبی رئیس کلانتری ۱۳۹ مرزداران، روز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ سرقت دوربین مداربسته ای در اتوبان حکیم بین بزرگراه یادگار امام و شیخ فضل الله نوری اتفاق افتاده. پیگیری این سرقت و دستگیری سارق باعث شد تا دوربین های مداربسته دیگری که دزدیده و در صندوق عقب خودرو گذاشته، کشف بشه! طبق اعترافی که سارق ۲۸ ساله کرده، دستگاه دوربین مداربسته مسروقه متعلق به اطراف قفس یوزپلنگ آسیایی بوده و قصد فروش به بازار سیاه رو داشته.

دوربین یه مکان عادی هم نه؛ حیات وحش! من فکر میکردم مردم از یوزپلنگ می ترسن ولی انگار حیوان زبون بسته باید خدا رو شکر کنه که آسیبی بهش نرسید! دلیل این همه تاکید برای مراقبت و محافظت از دستگاه های مداربسته همین پیشامدهای ناگهانی!

سرقت دوربین مداربسته

راهکارهای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته و دستگاه DVR

دکتردوربین یک سری نکات مربوط به روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته براتون لیست کرده که پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

 

پشتیبانی دوربین ها از یکدیگر

خیلی مهمه که دوربین ها یکدیگر رو cover کنند یا پوشش دهی مناسبی از محیط اطراف داشته باشند. دوربین ها رو جوری تنظیم کنیم که هر کدوم ناظر بر عملکرد دیگری باشه. درصورتی که شخص خرابکار یا سارقی بهش نزدیک شد، بوسیله دوربین مادری که قابل رویت بقیه نیست، از دوربین بچه حفاظت کنیم!

 

استفاده از سنسور مخصوص

یک سری سنسور یا حسگرهایی در کاور دوربین مداربسته وجود داره که در صورت حرکت ناگهانی یا لرزش به سیستمی که متصل هست اعلام سرقت میکنه. البته سنسورهای مایکروویوی و چشمی الکترونیکی هم هست که به محض نزدیک شدن سارق، شروع به آلارم دادن میکنه. درواقع این نوع حسگرها بر اساس فاصله تصویر تنظیم میشوند.

 

قراردادن دستگاه DVR داخل محفظه

دستگاه DVR یا NVR رو داخل جعبه یا محفظه فولادی قرار بدین که در برابر ضربه مقاوم باشه. یا اینکه بذارین داخل انبار یا مکانی مثل زیرشیروانی. جاهای دیگه ای هم هست که بستگی به خودتون داره کدوم رو انتخاب میکنید. مثلا داخل کمد لباس، داخل دیوار یا قفسه کتاب به دلیل اینکه قابل شناسایی نیستند.فقط مشکلی که این کار داره کابل کشی بیشتر و تهیه فن به منظور خنک کردن دستگاه هست.

 

تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات DVR و NVR

بکاپ گیری یا تهیه فایل پشتیبان موضوع بسیار مهمی هست که پس از نصب دوربین مداربسته باید بهش توجه کنیم. چون خیلی وقتها حین سرقت به هارد دوربین صدمه وارد میشه و اطلاعات ضبط شده از بین میره و عملا ما نمیتونیم به هیچکدوم از اطلاعات دسترسی داشته باشیم. پس چه بهتر که اطلاعات تصاویر ضبط شده رو در محلی دیگه ذخیره کنیم.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۶ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش