موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

راه اندازی دی وی آر

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > راه اندازی دی وی آر
پورتهای دی وی ار

نصب و راه اندازی دستگاه دی وی آر

 

بعد از اینکه با وظیفه دستگاه دی وی آر و انواع هارد DVR آشنا شدید، نوبت به نحوه راه اندازی میرسه. قبل از هر کاری باید این نکته رو در نظر داشته باشید که دستگاه Digital Video Recorder انواع مختلفی داره و بر اساس نوع اونها تعداد ورودی و خروجی پشت دستگاه متفاوت میشه. شناخت پورتها و خروجی های دستگاه برای نصب و راه اندازی خیلی مهمه پس باهم این بخش رو بخونیم که با پورتها بیشتر آشنا بشیم:

راه اندازی دی وی آر

آشنایی با پورت های DVR

 

کانال های ورودی تصویر

معمولا تعدادی کانال هستن که از طریق فیش مادگی BNC به پشت دستگاه وصل میشن. تعداد ورودی های تصویر پشت DVR، تعداد کانال دی وی آر رو مشخص میکنه. درواقع یک دستگاه دی وی آر که چهار تا کانال داره، ۴ تا ورودی تصویر هم داره که همه این ورودی ها به وسیله کابل به خروجی دوربین وصل میشن.

کانال های ورودی صدا

همونطور که میدونید همه DVR ها ورودی صدا ندارن و در بعضی هاشون تعداد ورودی صدا از تصویر کمتره. نوع فیشی که بهشون وصله ممکنه AV یا BNC باشه. این ورودی ها بوسیله کابل به خروجی صدای میکروفن یا دوربین مداربسته وصل میشن.

کانال خروجی تصویر آنالوگ

دی وی آر های امروزی معمولا بین دو تا سه خروجی تصویر دارن و کانال خروجی تصویر فقط خروجی آنالوگ دستگاه محسوب میشه. این خروجی به فیش مادگی مجهز شده و اگه بخواین از تلویزیون برای دیدن تصاویر استفاده کنین، با اتصال کابل تصویر این کانال به ورودی آنتن این امکان به وجود میاد.

کانال خروجی Spot out

این کانال مخصوص خروجی تصویر هست. امکان دیدن منوهای دستگاه در خروجی این تصویر وجود نداره و فقط میشه تصاویر دوربین ها رو باتوجه به تنظیم دستگاه مشاهده کرد.

کانال خروجی صدا

این کانال به شکل فیش AV در نظر گرفته میشه و از طریق کابل به (speaker) بلندگو یا هدفون وصل میشه. از همین راه هم میشه صدای ضبط شده یا درحال ضبط دستگاه رو شنید.

پورت USB

معمولا بین دو تا سه پورت USB برای دستگاه DVR وجود داره. این درگاه دوتا کاربرد خیلی مهم داره؛ یکی برای اتصال موس دستگاه و دیگری برای اتصال حافظه خارجی فلش برای تهیه فایل پشتیبان یا Backup گیری از فیلم های موجود استفاده میشه.

خروجی تصویر و صدای HDMI

در مدل های جدید دستگاه DVR از خروجی HDMI (High Definition Multimedia Interface) برای انتقال صدا و تصویر با رزولوشن بالاتر به نمایشگر رو فراهم میکنه.

پورت ورودی/خروجی LAN

رابط دستگاه دی وی آر و شبکه کامپیوتری پورت LAN (Local Area Network) هست که امکان اتصال به هر شبکه کامپیوتری رو داره. انتقال تصویر اینترنتی و اتصال به دوربین تحت شبکه از این طریق ممکن میشه.

پورت خروجی تصویر VGA

خروجی تصویر دیگه ای که داریم، پورت VGA (Video Graphics Array) رایج ترین خروجی تصویری دستگاه هست که از اون برای اتصال دستگاه به مانیتور استفاده میشه. معمولا در جعبه دستگاه DVR کابل رابط سه متری VGA گذاشته میشه که میتونید از اون برای اتصال و ارتباط تصویری با نمایشگر استفاده کنید.

پورت ورودی/خروجی Alarm

این پورت در دستگاه های مختلف اشکال متفاوتی داره؛ مثلا میتونه به فرم فیش یا پورت کام باشه. به وسیله این پورت میشه یک هشدار یا آلارم به دستگاه اطلاع داد و یا اگه اتفاقی افتاد، یک خروجی به شکل alarm دریافت بشه.

ورودی برق

منبع تغذیه دستگاه دی وی آر به دو صورت در نظر گرفته میشه؛ اولی بصورت برق شهری که برای اون باید از پاور استفاده کنیم و دومی بصورت برق ۱۲ یا ۲۴ ولت که برای اون فیش اداپتوری تهیه میکنیم. البته حتما باید اداپتور خود دستگاه باشه.

خروجی ESATA

از طریق این خروجی میتونیم دستگاه رو به تجهیزات خارجی وصل کنیم. اگه تعداد هاردهای نصب شده روی دستگاه کمتر از نیازمون بود میتونیم قسمتی رو برای بانک ذخیره سازی در نظر بگیریم که زمان ضبط تصاویر بیشتر بشه.

خروجی RS485 یا RS232

در نسل جدید DVRها بیشتر از خروجی RS485 استفاده میکنن که برای کنترل دوربین های چرخشی بکار برده میشه. این نوع خروجی از دو قطب مثبت و منفی تشکیل شده که با یه کابل به دوربین وصل شده و امکان حرکتش رو بوجود آورده.

تعمیر دی وی آر و عیب یابی آن توسط تیم فنی دکتر دوربین انجام میشه و شما می توانید از طریق ثبت سفارش در سایت و یا تماس تلفنی از خدمات مشاوره رایگان نیز بهره مند بشید .

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۵ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش