موقع مشکلات لبخند بزنید ، چون ما حلش میکنیم

راه های ارتباطی :

 

تفاوت دستگاه DVR و NVR

دکتر دوربین > آموزش و آگاهی  > تفاوت دستگاه DVR و NVR
تفاوت دستگاه DVrوNVR

دستگاه های ضبط تصاویر دیجیتالی

وقتی تصمیم گرفتیم سیستم مداربسته نصب و راه اندازی کنیم، یک سری تجهیزات نیازمون میشه. اگه یادتون باشه قبلا درباره دستگاه DVR که ضبط کننده تصاویر دیجیتالی هست و هاردش که وظیفه ذخیره سازی اطلاعات رو داره، صحبت کردم. ازونجایی که خیلی ها از دکتردوربین درباره تفاوت DVR و NVR پرسیدن، این پست مقایسه ای رو براتون گذاشتم!

انواع دستگاه ضبط تصویر دیجیتالی

چند نوع دستگاه ضبط تصاویر دیجیتالی داریم که برای سیستم های نظارتی و انواع دوربین مداربسته استفاده میشوند. دستگاه هایی مانند DVR، NVR، HVR و XVR که در ادامه بیشتر توضیح میدیم. انواع سیستم های DVR بسیار کاربردی هستن اما مهم اینه که نوع مناسب اون رو انتخاب و نصب کنید تا نیازهای امنیتی شما رو براورده کنه. برای پیدا کردن مدل مناسب بهتره با دکتر دوربین مشورت کنید.

DVR های جاسازی شده

این نوع سیستم DVR یک قطعه مستقل از تجهیزات مداربسته است که ورودی های دوربین مداربسته آنالوگ رو برای فشرده سازی میگیره و فیلم ها رو در یک Local HDD  ذخیره می کنه. سیستم عامل و نرم افزار DVR روی تراشه قرار دارن و برای ذخیره تصاویر ضبط شده از هارد DVR استفاده می کنن. دی وی آر های جاسازی شده معمولاً دارای تعدادی فضای خالی برای هارد اینترنال و بیشتر برای اتصالات هارد اکسترنال برای زمان ضبط طولانی هستند.

علاوه بر این ، این نوع سیستم DVR از یک سیستم عامل از پیش تعریف شده بصورت real-time استفاده می کنه که برای محیط خارجی قابل دسترسی نیست. این سیستم ها از امنیت بیشتری برخوردارند چون نسبت به هک شدن، ویروس ها و سایر حملات امنیتی خارجی ایمن بیشتری دارند. بنابراین میتواند یکی از روش های جلوگیری از هک دوربین مداربسته باشد.

دستگاه NVR

دستگاه NVR رو میشه معادل سرور برای دوربین مداربسته گذاشت. وظایف این دستگاه مشابه دی وی آر هست و میشه در صورت POE بودن ازش به عنوان منبع تغذیه استفاده کرد. وظایف NVR در سیستم شبکه ای شامل:

  • ضبط تصاویر دوربین مداربسته
  • امکان مشاهده تصاویر بصورت یکپارچه
  • امکان تنظیم تصویر
  • استفاده به عنوان منبع تغذیه
  • امکان پردازش تصویر

دستگاه HVR

DVR های هیبریدی منحصر به فرد هستند چون میتونن بیش از یک نوع سیگنال تصویری را بپذیرن. از ورودی های دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال یا IP می توان به عنوان منبع فیلم استفاده کرد. این سطح از انعطاف پذیری در نسخه های قدیمی DVR وجود نداشته و به راحتی اجازه انتقال از دوربین های نظارتی آنالوگ به IP را نمیدادن. ولی در HVR یا Hybrid Video Recorder این امکان وجود داره. تفاوت دستگاه DVR و NVR باعث شد تا این دستگاه وارد بازار شود و ترکیبی از قابلیت های هر دو دستگاه شود؛ یعنی با هر دو سیگنال آنالوگ و دیجیتال سازگار است.

از اونجایی که این دستگاه های هیبریدی از هر دو دوربین مدار بسته آنالوگ و IP پشتیبانی می کنند، کاربران مجبور نیستند گزینه های ضبط دوربین خود را محدود کنند. توصیه میشه در مناطقی که دارای ریسک امنیتی بالا هستند، دوربین های آنالوگ رو در مناطق کم آسیب پذیر و دوربین های IP  رو با وضوح بالا نصب کنید. مهمترین مزیت استفاده از این نوع سیستم DVR اینه که امکان کنترل و ضبط هر دو دوربین مداربسته آنالوگ و IP را میسر می سازد.

DVR های مبتنی بر رایانه

یک DVR مبتنی بر رایانه معمولاً در یک ایستگاه نظارت با فشرده سازی نرم افزار یا فشرده سازی سخت افزاری که بر روی یک کامپیوتر شخصی اجرا می شود یکپارچه است. این نوع سیستم DVR شامل یک کارت شبکه ، یک برد فیلم ، یک مادربرد و یک درایو حافظه ، به علاوه کارت ضبط DVR با ورودی های ویدئویی برای دوربین های امنیتی آنالوگ به همراه درگاه های اترنت برای دوربین های مبتنی بر IP است.

یکی از بهترین ویژگی های DVR مبتنی بر رایانه این است که از نظر فضای انعطاف پذیر انعطاف پذیر هستند. آنها قابل ارتقا و به روزرسانی بیشتری هستند به طوری که می توانید هارد دیسک های اضافی اضافه کنید. همچنین می توانید گزینه های دسترسی از راه دور آن را شخصی سازی کنید.

این DVR با تبدیل ورودی های آنالوگ به سیگنال های دیجیتال کار می کند و سپس برای پردازش بیشتر روی یک دیسک سخت فشرده شده و ذخیره می شود. این سیستم به کاربر اجازه می دهد هر زمان که بخواهد تصاویر ضبط شده یا فیلم های ضبط شده را جستجو و بازیابی کند.

دستگاه XVR

این مدل XVR نسل جدیدی از HVR ها محسوب میشن و هر دو نوع دوربین های آنالوگ و دیجیتال رو ساپورت میکنن. تفاوتشون با HVR در فرمت ارائه تصاویر هست که محدودیتی برای تصاویر دوربین مداربسته AHD و TVI ندارند.

تفاوت دستگاه DVR و NVR

DVR vs NVR

اتصال به دوربین ها

دستگاه DVR یا Digital Video Recorder مشکلی با اتصال به دوربین های آنالوگ نداره ولی برای اتصال به دوربین های تحت شبکه باید از مبدل استفاده کنه. اما دستگاه NVR یا Network Video Recorder فقط مخصوص دوربین های IP و تحت شبکه است و بطور مستقیم به روتر یا سوئیچ متصل میشود.

تعداد دستگاه در طول یک شبکه

در طول شبکه فقط از یک دستگاه DVR میتونیم استفاده کنیم اما برای NVR این محدودیت وجود نداره و بیش از یک دستگاه میشه قرار داد.

مقایسه قیمت

قیمت دستگاه NVR با توجه به قابلیت هایی که داره بیشتر از DVR هست و بنا به نیازمون برای خرید این دستگاه ها هزینه میکنیم.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۳ رای)
10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما
تا 25 دی ماه
ثبت سفارش